خاطره ای بسیار شنیدنی و زیبا از یک شهید

"واقعا به خوندنش می ارزه"

 

« پنچ دقیقه قبل از اینکه برم یک نفر اومد کنارم نشست و گفت: آقا یه خاطره برات تعریف کنم؟

گفتم: بفرمائید!

عکسی به من نشون داد، یه پسر نوزده - بیست ساله‌ای بود، گفت: اسمش «عبدالمطلب اکبری» ست، این بنده خدا زمان جنگ مکانیک بود و در ضمن ناشنوا هم بود.

عبدالمطلب یک پسر عمویش هم به نام «غلامرضا اکبری» داشت که شهید شده.‌ غلامرضا که شهید شد، عبدالمطلب سر قبرش نشست و بعد با زبون کر و لالی خودش با ما حرف می‌زد، ما هم گفتیم: چی می‌گی بابا؟! محلش نذاشتیم، هرچی سر و صدا کرد هیچ کس محلش نذاشت.

وقتی دید ما نمی‌فهمیم، بغل دست قبر این شهید با انگشتش یه دونه چارچوب قبر کشید و رویش نوشت: شهید عبدالمطلب اکبری. بعد به ما نگاه کرد و گفت: ‌نگاه کنید! خندید، ما هم خندیدیم. گفتیم حتما شوخیش گرفته، دید همه ما داریم می‌خندیم، طفلک هیچی نگفت؛ یه نگاهی به سنگ قبر کرد و با دست، نوشته‌اش را پاک کرد. سپس سرش را پائین انداخت و آروم رفت...

فردایش هم رفت جبهه. 10 روز بعد جنازه‌ عبدالمطلب رو آوردند و دقیقاً توی همین جایی که با انگشت کشیده بود خاکش کردند.»

*آنچه در ادامه این مطلب خواهید خواند وصیت نامه کوتاه شهید عبدالمطلب اکبری است که نوشته:

" بسم الله الرحمن الرحیم "
یک عمر هرچی گفتم به من می‌خندیدند، یک عمر هرچی می‌خواستم به مردم محبت کنم فکر کردند من آدم نیستم و مسخره‌ام کردند، یک عمر هرچی جدی گفتم شوخی گرفتند، یک عمر کسی رو نداشتم باهاش حرف بزنم ، خیلی تنها بودم.
اما مردم! حالا که ما رفتیم بدونید، هر روز با آقام حرف می‌زدم و آقا بهم گفت: "تو شهید می‌شی. جای قبرم رو هم بهم نشون داد. این را هم گفتم اما باور نکردید! "

کلمات کلیدی :شهید و خاطره و خنده و امام زمان عج

روزی تو خواهی آمد ...

خیره به راه میمانم و از تو مینویسم .

 از تو که در راهی و خواهی آمد از تو که مسافر آَشنای تمام جاده های غریبی .  از تو که انعکاس چشمهای خیره ای و از تو که التیام بخش تمام  قلبهای شکسته ای . آری شاید باورت نشود . 

اما بدان که امید آمدنت  دست نوازشی است برتن خسته ساحل وامید پابوست مستی گلهای نرگس و باز بدان که وسعت مهربانیت مرهمی است بر قلبهای خسته. تو میایی که پایان انتطار بی پایانت باشی . 

میآیی که مسافر تمام جا ده های بی مسافر باشیو باز میایی که قرار دلهای بی قرارت باشی . آری کاش میشد که وقت آمدنت آسمان نگاهت باشم . 

و ای کاش میشد که وسعت چشمهاهی منتظرم جاده ای برای قدم های تو باشد.با وجود همه ی سختی هایش منتظرت میمانم. منتظرت میمانم،مانند ابری که از انتظارت میگرید و مانند امواج دریایی  که از بی قراریشان خود را به تن خسته  سنگهای ساحل میکوبند. راستی  از کدام غریبهمیتوان پرسید که با غریبیت آشنا نباشد و از کدام رود میتوان پرسید  که از اننتظارت نخشکیده باشد.با این حال بدان که همه تو را میخوانند .  بدان که تو را میخوانند ، تا بیایی  و امیدی بر ناامیدی ها باشی و جوابی بر بی جوابی ها و در مانی بر همه درد های  بی درمان . بگذار برایت از آن روز بگویم .  

از آن روزی که دیگر پرنده ای بی بال نخواهد بود . از آن روز ی که  دیگر هیچ عاشقی  سر به زانو نخواهد نشست و از آن روزی که هیچ دریایی  خروشان نخواهد بود. انتظارت شیرین است وقتی که جنسش از جنس آمدن باشد و آمدنت شیرینتر  وقتی که از جنس عشق باشد . باشد که آن روز تمام گلدسته های عشق را نثار وجود سبزت کنم، و تمام چشمهای منتظر را جاده ای برای قدمهایت .  به امید آمدنت خیره به راه میمانم .  خیره به راه میمانم ، تا چون خورشیدی ، طلوع چشمهایم باشی و حقیقتی باشی که همه ی حقیقتها در حقیقت تو باشند و همه ی آمدن ها در انتظار آمدن تو. 

به امید آن روز که خواهی آمد.


خداحافظي با عفـاف!

آي علما، آي مسئولان، آي امت حزب‌الله، آي ائمه محترم جمعه و جماعات! به داد اسلام برسيد! به داد نظام برسيد! تا دير نشده بشتابيد که...!

۱- بايد بپذيريم که بي‌حجابي ديگر به يک عرف قابل قبول در مملکت تبديل شده! کشف حجاب امري رايج و عادي است و ديگر آن زمانها که به بي‌حجابي و کشف حجاب اعتراض مي‌کرديم گذشته است! بايد چشم‌ها را شست و جور ديگر بايد ديد! 
۲- دليلش هم اين است که ديگر مدتهاست کسي به وضعيت کاملا مغاير و مخالف پوشش بسياري از زنان (و حتي مردان) با احکام بديهي و روشن حجاب اعتراض نمي‌کند و حکم فقهي و مسلّم حجاب مدتهاست به بايگاني کتابها و ذهنها سپرده شده است! 
۳- وقتي فرمانده ناجا با صراحت دستگاه‌هاي مسئول را به کم‌کاري (بخوانيد:بيکاري) در حوزه عفاف و حجاب متهم مي‌کند (و البته دستگاه تحت امر ايشان هم از اين اتهام مبرّا نيست!) وقتي به تصريح آيت‌الله احمد خاتمي دستگاه‌هاي متولي فرهنگ عفاف و حجاب حتي از چاپ يک بروشور خودداري کرده و مي‌کنند، وقتي صدا و سيما با آن همه عرض و طول حتي يک برنامه چند دقيقه‌اي در تقبيح بي‌حجابي رايج در مملکت توليد و پخش نکرده، ديگر چرا بايد توقع حجاب و عفاف و احترام به آن را در سطح جامعه داشته باشيم؟ 
وقتي مسئولان و مديران مملکت نسبت به اين واجب الهي بي‌اعتنايند مردم چگونه به اين حکم خدا حساسيت نشان بدهند؟ وقتي قوه قضائيه براي پيشگيري از وقوع اين جرم مشهود (که ريشه و منشاء بسياري از جرايم ديگر مانند قتل عمد و تجاوز به عنف و... است) و مجازات مرتکبين آن برنامه‌اي نداشته و ندارد، چگونه و چرا بايد از متخلفين و مجرمين حرفه‌اي (بي‌حجابان) توقع داشت که دست از جرم (بي‌حجابي) بردارند و به احکام الهي و قانون جمهوري اسلامي احترام بگذارند؟ 
۴- اين روزها، همين روزهايي که مهمترين دغدغه «اصولگرايان اصيل مملکت» «رياستِ» «اين» يا «آن» بر مجلس است، همين روزهايي که تمام همّ و غمّ دولت «اثبات ۱۰ درصدي بودن نرخ تورم» شده است، روزهايي که اکثريت «دربند نقش ايوان» شده‌اند! «پاي‌بست» خانه و مملکت و نظام رو به ويراني است! آناني که دين و فرهنگ را مي‌شناسند و نقش دين و فرهنگ را در بقاي (يا خداي نکرده ويراني) يک نظام ديني مي‌دانند به خوبي متوجه‌اند که در اين ادعا مبالغه‌اي نيست! 
۵- اين روزها جهان غرب و صهيونيسم و عالم استکبار با نيشهاي باز تا بنا گوش نشسته‌اند وخوردن تيشه‌هاي پياپي به ريشه نظام اسلامي با تبر بي‌حجابي و بي‌عفتي را نظاره مي‌کنند و براي ويراني نظام لحظه‌شماري مي‌کنند! 
۶- آي علما، آي مسئولان، آي امت حزب‌الله، آي ائمه محترم جمعه و جماعات! به داد اسلام برسيد! به داد نظام برسيد! تا دير نشده بشتابيد که...!
منبع:هفته نامه یالثارات الحسین(ع)

سايه تاريكي == بازخوانی فصلی از خیانت فرقه صوفیه گنابادی+تصاویر == قسمت پنجم

فیلم اظهارات خطرناک یوسف مردانی

از قدیم الایام سران صوفیه تلاش کرده اند خود را جانشینان ائمه و یا حتی امام معرفی کنند.در دوره هایی علنا قطب(رهبر صوفیان) را امام معرفی کردند و در برخی دوره ها به صورت زیرکانه سعی کرده اند با ایراد شبهاتی پایه اعتقادی شیعیان را به ائمه معصومین ضعیف کنند.

یکی از مهمترین این مساله ها مساله عدد ائمه و تلاش برای اضافه کردن اقطاب صوفیه به امامت شیعه هستند.

در همین راستا اگر چه سران فرقه گنابادی بویژه موسسان آن علنا دربرخی موارد ادعای امامت کرده اند اما یوسف مردانی شیخ فرقه گنابادی در کرج(که مدعی جانشینی قطب فعلی است) در اظهاراتی خطرناک سعی دارد معنای شیعه را عوض کند.وی با سوء استفاده از آیات قران و تاویل شخصی آنها و ترجمه ی غیر صحیح سعی می کند این مساله را اثبات کند که ولی خدا به عدد و نشانه مشخصی نیست برو بگرد هر کس به دلت نشست همان ولی خداست.

با هم اظهارات این صوفی گنابادی را بببینیم

دانلود فیلم    دانلود

 




فیلم رقص سماع صوفیان نوربخشیه

در این پست فیلمی از مراسم رقص سماع در خانقاه فرقه دراویش نوربخشیه در شهر کرمان می گذارم که در سالگرد تولد جواد نوربخش قطب قبلی فرقه نعمت اللهی مونسعلیشاهی(نوربخشیه)در سالهای دهه 70 برگزار شده است.

همانطور که می دانید رقص سماع یکی از آداب صوفیان است که از قرن سوم هجری بناگذاشته شد و شخصیتهایی همچون ابوحامد غزالی،اوحد الدین کرمانی و مولوی مشهورترین اهل سماع در تصوف می باشند.که از نظر برخی اهل تصوف از نماز نیز با ارزش تر است.

دانلود فیلم رقص سماع دانلود



سايه تاريكي == بازخوانی فصلی از خیانت فرقه صوفیه گنابادی+تصاویر == قسمت چهارم

سخنرانی مرحوم کافی در مورد تصوف و فرقه گنابادی

مرحوم کافی واعظ مشهور در یکی از سخنرانیهایش نکات بسیار جالبی در مورد صوفیه بویژه فرقه گنابادی(صوفیان بیدخت) بیان می کند.در این پست هم فایل کامل سخنرانی هم بخشی از آنرا برای دانلود میگذارم

دانلود بخشی از سخنرانی دانلود

دانلود کامل سخنرانی دانلود

سايه تاريكي == بازخوانی فصلی از خیانت فرقه صوفیه گنابادی+تصاویر == قسمت سوم

خیز تا خرقه ی صوفی به خرابات بریم     شطح و طامات به بازار خرافات بریم



مصطفی آزمایش کیست ؟

همکاری های دیّان علایی بهائی و مصطفی آزمایش

بیژن بیدآباد؟

شهرام پازوکی کیست؟

حمید رضا مرادی؟

زارا نورانی؟

ارتباط با بهائیت

فتنه ۸۸ و دراويش گنابادي

ادامه نوشته

سايه تاريكي == بازخوانی فصلی از خیانت فرقه صوفیه گنابادی+تصاویر == قسمت دوم

خیز تا خرقه ی صوفی به خرابات بریم     شطح و طامات به بازار خرافات بریم

صوفی گنابادی

سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی

انگلیس،فرقه سازی،کمپانی هند شرقی

علت حمایت غرب از تصوف

فهرست انحرافات عقیدتی فرقه گنابادیه

از جبهه ملی تا قطبیت فرقه گنابادی

نورعلی تابنده کیست؟

http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/gonabaderfan/t2.jpg

ادامه نوشته

سايه تاريكي ==  بازخوانی فصلی از خیانت فرقه صوفیه گنابادی+تصاویر == قسمت اول

وبلاگ بچه شيعه ها بنا به ضروريتي كه احساس نمود در يكسري مقالات به بررسي فرقهاي نوظهور عرفاني و جرياناتي منحرفي مي پردازد كه با حمايت دشمنان جمهوري اسلامي در حركاتي هدفمند با سوء استفاده از عدم آگاهي مردم بلاخص جوانان بنيادهاي فكري و مذهبي آنها را متزلزل مي نمايند .اميد است كه با آگاهاي بخشيدن هر چند مختصر ما ذره اي در خنثي سازي توطئه هاي آنها سهمي داشته باشيم.     ان شاءالله

در گام نخست از آنجا كه خويش از نرديك شاهد فعاليت هاي آنها بوده ام به بررسي مباني فكري و ديدگاه منحرف فرقه تصوف نعمت اللهي گنابادي مي پردازيم. شايان ذكر است اين مقالات تلخيصي از چند وبسايت مختلف من جمله وبسايت نداي انقلاب كه با برخي از مشاهدات شخصي در آميخت شده است.

خیز تا خرقه ی صوفی به خرابات بریم     شطح و طامات به بازار خرافات بریم

بحث اول شامل :

تصوف چيست؟

وا‍ژه صوفي

اولین صوفی

عرفان آری - تصوف خیر

مكاتب تصوف

http://www.bashgah.net/assets/Image/articles/1387/1/8/1-s-h.jpg

ادامه مطلب را مطالعه بفرماييد.

ادامه نوشته

اظهارات دینانی در باره رقص عارفانه و فتوای مراجع تقلید در رد و تخطئه آن

چندی پیش آقای دکتر غلامحسین دینانی استاد فلسفه دانشگاه تهران طی برنامه ای در شبکه چهارم سیما با مجری گری دکتر منصوری لاریجانی اظهاراتی در باره سماع و رقص عارفانه مطرح نموده است که بر اساس استفتایی که از مراجع عظام تقلید در باره این اظهارات شده همگی بر غیر شرعی و باطل بودن این اظهارات تاکید کرده اند.
http://basir-news.com/wp-content/uploads/2011/08/sufism.jpg

ابتدا متن اظهارات دکتر دینانی و سپس فتاوی مراجع عظام را ملاحظه  کنید:

دینانی: عرض کنم که خب این نسبت هایی که میدن ـ که شما فرمودید ـ هر کسی به اندازه فهم خودش حرف میزنه. یعنی چون در همون مرتبه هستند از رقص فقط الواطی می فهمند و رقاصی می فهمند و هرزه درائی! کسی که رقص رو هرزه درائی میدونه فکر می کنه که رقص مولانا هم هرزه درائیه. این دیگه بیشتر از این هم نمی تونه بفهمه! بیچاره خب چیکار بکنه. این مرتبه فهمش همینه. اون خودش همینه فکر می کنه هر کسی که از رقص صحبت کرد هم در همین حد رقص اوست!
اما من قبل از اینکه وارد بیان و توضیح این مطلب بشم یک حکایتی نقل کنم که البته این واقعیته. سعدالدین حمویه که یکی از عرفای بزرگه. خیلی عارف بزرگیه. در یه جلسه ای نشسته بود که عرفا بودن. اون جلسه سماع بود. شعری خونده شد و حالی دست داد به عرفا و عرفا به رقص درآمدند به حرکت درآمدند. سعدالدین حمویه همچنان آرام نشسته بود در بحر تفکر هیچ تکون نمی خورد.
یه کسی از اونا که در حال رقص بود گفت که مولانا ! جلسه سماعه رقصه… تو رو ساکت می بینم! سعدالدین حمویه این آیه رو قرائت کرد- فرمود : «و تری الجبال تحسبها جامده و هی تمرّ مرّالسحاب»
شما این کوهها رو می بینی که ساکته سالها صامت و ساکت موندن . این کوه رو ما می بینیم هزاران ساله سر جاش تکونم نمی خوره صدا هم نمی کنه. اما در باطن امر و در واقع و نفس الامر این کوه مانند ابر در حرکته. «تمرّ مرّالسحاب….» یعنی مانند ابرها در حرکته. کوهها در حرکتن. ابر هم حرکت می کنه…ابر همیشه در حرکته رقصه. و اون جمله ای که شما فرمودید از خواجه که حکیمه خدا رحمتش کنه حکیم متالهه…
رقص نوعی حرکته …منتهاش حرکتی است که یک مبنایی تکونش می ده. یه محرکی داره"
مجری : احسنت!
دینانی: رقص بی خودی که نمی آد که! اصلا رقص بی خودی نمی شه یه محرک می خواد…اگه بی خودی باشه اون حرفه است، اون تکنیکه این همین هرزه درائیه . یه رقاص حرفه ای که یه رقص واقعی نمی کنه. اون حرفشه… تکنیکه. اما اون کسی که به رقص می آد یه محرکی از درون داره…محرک از درون. رقص نوعی حرکته ولی حرکت ویژه! نه هر حرکتی رقصه. حرکت ویژه رقصه.
حرکتی است که از نقص به کمال میره. اگه ما رقص رو اینطور معنی کنیم که از نقص به کمال رفتنه ، نه تنها عارف در رقص می آد ، نه تنها انسان در رقص می آد ، هستی در رقصه.
مجری : احسنت!
دینانی: برای اینکه هستی همواره علی الاتصال و علی الدوام از نقص به کمال می ره. از قوه به فعلیت. از مرحله قوه به فعلیت.
مجری : رقصی چنین میانه ی میدانم آرزوست!
دینانی: یعنی از نقص به کمال رفتن. کسی که مونده عرض کردم همون بحث اولی…کسی که به یه چیزی خرسند و قانعه همتش کمه دیگه. یه چیزی بهش رسیده حالا اینو سخت نگه می داره و به همینجا هم قانعه. این حرکت حبّی نداره، حرکت کمالی نداره. یعنی به بالاتر نمی خواد برسه. اصلا خواستن نداره. نمی خواد .. همینو می خواد.
اما کسی که هل من مزید می گه برا کمال و هر لحظه بالا و بالا و بالاتر می خواد بره از نقص به کمال بره ، این در واقع در یه رقصه! حالا شجر در رقصه، حجر در رقصه، دریا در رقصه، کوه در رقصه. همین کوه هم حرکت جوهری داره، حرکت حبّی داره در رقصه…عالم در رقصه.
منتها رقص عارف باز با رقص جماد و نبات و حیوان یه تفاوتی داره. اونا هم از نقص به کمال می رن. ولی از نقص به کمال رفتن عارف یک حرکت دیگری می خواد. چون عارف یه حرکت فیزیکی داره در بدنش. بدنش هم مانند سایر موجودات در حرکته.چون بدنم که آرام نیست بدنم از نقص به کمال می ره. وحتی وقتی پیر می شه رو به نزول می ره اونم یه نوع کمالی دیگه است. یعنی اون نزول رو برای کمالی دیگه آغاز می کنه.
اما عارف غیر از حرکت فیزیکی و بدنی که در کل عالم هست یه حرکت روحی داره ، که روحش در حرکته. اصلا روح ریحه پروازه. این رقص روحانی درونی سرایت می کنه به بدن!
 اون رقص در درونه داره حرکت حبّی در تعالی فکریست و عشقی! اما اون روح چنان سیطره بر بدن داره که بدن هم به حرکت درمی آد! یه رقص موزون!
اتفاقا این رقص عارف مطابق همون حرکت درونیشه. یعنی همینطور که قلبش، روحش در حرکته بدنش هم به موازات روحش به حرکت درمی آد. این رقص عارفه! این هرزه درائی نیست که!
مجری : احسنت!

{متن برنامه تلویزیونی فوق را می توانید در این لینک ببینید: http://www.ebnearabi.com/?p=4736}

استفتاء از مراجع درباره سخنان آقای دینانی در شبکه ۴ و پاسخ مراجع

سوال : اخیرا یکی از اساتید دانشگاه برای موجه جلوه دادن سماع (رقص صوفیانه) با استناد به سخنان برخی از صوفیان و استشهاد به آیه شریفه (و تری الجبال تحسبها جامده و هی تمرّ مرّالسحاب) گفته که همه کوهها و ابرها و عالم در رقص و سماع اند . وی همچنین با بیان اینکه سماع حرکانی موزون ، ناشی از رقص و تلاطم روح است ، سماع را تایید کرده و به دفاع از آن پرداخته است. با توجه به رواج روز افزون تصوف و عرفانهای کاذب خواهشمندیم بفرمایید آیا از لحاظ اسلام سماع حکم رقص را دارد؟ و حکم آن چگونه است؟
 
پاسخ مراجع معظم (دام ظلهم) :

مقام معظم رهبری، آیت الله العظمی خامنه ای :
ترویج عقاید باطل صوفیه حرام است. تقرب به خدای متعال با عبادت های جعلی حاصل نمی‌شود و باید از روش اهلبیت (علیهم السلام) پیروی کرد.

آیت الله سیستانی:
موسیقی لهوی حرام است و همینطور غنا که سخن باطل با کیفیت لهوی است حرام می باشد واگر سخن باطل نباشد نیز اشکال دارد , و این روشها بر خلاف طریقه ی صحیحه اتباع اهل بیت (علیهم السلام) است.

آیت الله صافی  گلپایگانی:
به هیچ وجه مستند شرعی ندارد باید بدانید افرادی که به اصطلاح عرفا نامیده میشوند اکثریت دارای انحرافات فکری و عقیدتی و روشهای خرافی می باشند و گفتارها و سخنانی دارند که بانصوص قرآن مجید و احادیث شریفه مخالفت دارد. افرادی از این فبیل طریقه متشرعه و ملتزمین به احکام و آداب شریعت را نداشته اند و اگر هم برخی آنها را از عقاید فاسده تبرئه نمایند برای شخص مسلمان آراء و عقایدشان حجت نیست و قدر مسلم این است که این افراد و آرائشان در طول چهارده قرن در محیط مذهب و تشیع هیچگاه مرجع و ملجا نبوده است و در همه ادوار واعصار رهبران عقیدتی شیعه ،افرادی مثل ابن بابویه پدرصدوق وخودصدوق و شیخ مفیدها و شیخ طوسی ها و علامه حلی ها و مجلسی ها و صدها و هزارها علما از این قبیل بوده اند که در ارائه مرزهای بین کفر و اسلام و همواره کلامشان قطعی و قاطع بوده است . اکنون هم راه وصراط مستقیم همان راه آنها است. مع ذلک برای مزید شناسایی به حال این افراد میتوانید به کتابهایی مثل: خیراتیه و فضائح الصوفیه و نقدی بر مثنوی و حدیقة الشیعه و عرفان و تصوف و جستجو در عرفان اسلامی رجوع نمایید.

آیت الله مکارم شیرازی:
در اسلام چیزی به نام سماع نداشته و نداریم و این مطلب ساخته دست برخی از فرقه های منحرف صوفیه است. آن آیات نیز هرگز دلالت بر جواز رقص سماع نمی کند و استدلال و استناد به آن آیات برای جواز این رقص غلط اندر غلط است. جهت اطلاع از عقاید انحرافی صوفیه می توانید به کتاب ما «جلوه حق»رجوع کنید.
 
آیت الله مظاهری:
حرام است و شرکت در این گونه جلسات نیز جایز نیست.

آیت الله نوری همدانی:
اینگونه برداشتها از قرآن که منشأ آن هوی و هوس می‌باشد و هیچگونه مستند عقلائی ندارد و تفسیر به رأی است حرام است.
 
آیت الله سید محمد صادق روحانی:
اولا حکم رقص را دارد ثانیا حکم تفسیر قرآن به رای نیز دارد ثالثا جزای رجاء تصوف و عرفان کاذب را دارد.
   
آیت الله محمد عزّالدین حسینی زنجانی:
فرق صوفیه و اعمال آنها از نظر فقه شیعه مورد تایید نبوده و سماع نیز جایز نیست.

آیت الله سید محمد شاهرودی:
سماع و حرکاتی که معروف به رقص سماع است نیز جائز نیست.
 
آیت الله موسوی اردبیلی:
استناد اینگونه اعمال به آیات قرآن بی اساس و فاقد اعتبار است و انجام آنها شرعیتی ندارد.

 آیت الله گرامی:
آیا حرکات ابر و کوه رقص است؟ گویا معنای رقص را استاد نفهمیده . رقص طبق روایات معتبر حرام است .والسلام

برای مشاهده تصویر استفتاء از مراجع و پاسخ آنها به لینک زیر مراجعه کنید:
http://www.ebnearabi.com/wp-content/uploads/2012/05/Esteta.pdf
منبع :مشرق

تصاویر/ مادرانی که تاریخ ساختند

تقدیم به همه مادرانمان



به مناسبت میلاد مبارک حضرت صدیقه طاهره (صلوات الله علیها) یاد می کنیم از مادرانی که جای پاهایشان بر سر پیچ تاریخ ، باقی ماند و بسیاری از آنان ، امروز بر سر سفره بانوی دو عالم میهمانند.


حضرت روح الله (سلام الله علیه) در در اوصاف مادران شهدا در طول سال های دفاع مقدس چنین فرمودند: « ملتي که خواهران و مادران دليرش، افتخار به مرگ جوانان برومندش مي کند که در صف شهدا هستند، پيروز است.» و در جایی دیگر فرمودند: «رحمت خداوند بر مادراني كه جوانان نيرومند خود را به ميدان دفاع ازحق فرستاده، و به شهادت ارجمند آنان افتخار مي كنند 
به مناسبت روز میلاد مبارک حضرت صدیقه ی طاهره (صلوات الله علیها) یاد می کنیم از مادرانی که جای پاهایشان بر سر پیچ تاریخ ، باقی ماند و بسیاری از آنان ، امروز بر سر سفره ی بانوی دو عالم ، میهمانند.

روحمان با یادشان شاد


برای مشاهده باقی عکس ها به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.
ادامه نوشته